Previous
  • Skola
    Skola

    Valmieras Viestura vidusskola ir viena no lielākajām skolām Valmierā.

    Valmieras Viestura vidusskola ir pierādījusi, ka tā ir skola, kurā tiek godātas tradīcijas.

    Mūsu skolas dzīve ir nemitīgs radošs process, kas uzdod daudzus jautājumus, liek darboties un meklēt jaunus risinājumus.

  • Teātris
    Teātris
    1958. gadā Valmieras Viestura vidusskolā rosīgu darbu sāka skolēnu dramatiskais kolektīvs. Gadu gaitā mainījušās skolēnu kolektīva dalībnieku paaudzes, iestudētās izrādes, bet viena no vismīļākajām lugām ir A.Brigaderes "Sprīdītis". Mazā ņiprā pasaku varoņa vārdā jau ilgus gadus nosaukts pats teātris. Kolektīva devīzē ierakstīti Sprīdīša vārdi:Un es iešu un iešu!
  • Skolēni
    Skolēni

    Skolēnu pašpārvaldes darbības mērķis ir panākt skolēnu aktīvu iesaistīšanos mācību procesā, audzināšanas procesā un ārpusskolas nodarbībās.

    Skolēnu pašpārvaldes uzdevumi: Pārstāvēt skolēnu intereses, organizēt kultūras un izklaides pasākumu norisi, sadarboties ar citām skolu pašpārvaldēm un pilsētas domi u.c.

Next

Jaunumi

Sadraudzība ar Harzevinkelas ģimnāziju
2017. gada 30. maijā

 

Valmieras Viestura vidusskolu jau ilgus gadus saista sadraudzība ar Harzevinkelas ģimnāziju Vācijā. Šis mācību gads mums saistās ar diviem lieliem notikumiem- darbs projektā “Dabas ilgtspējība” un apmaiņas programma skolēniem. Dabas projektu mēs izstrādājām Harzevinkelas ģimnāzijā kopā ar vācu draugiem.  Mūsu ierosinājumu par skolēnu apmaiņu atbalstīja vācu skolotāja Urte de Vries un Harzevinkelas ģimnāzijas direktors. Un tāpēc iespēja mācīties trīs nedēļas Harzevinkelas ģimnāzijā tika dota Elizabetei Ločmelei, jo viņa aktīvi darbojās dabas projektā.

Atmiņās un iespaidos dalās Simona Šmidte un Elizabete Ločmele.

 

Dabas projekts

No 22. līdz 28. septembrim mūsu skolas skolēni viesojās Vācijā, kur dzīvoja viesģimenēs. Viesturiešiem  bija iespēja apmeklēt mācību stundas, lai redzētu, kāda ir atšķirība starp mācību procesu Latvijā un Vācijā. Bet tas nebūt nebija galvenais brauciena mērķis.

Šoreiz tas bija dabas projekts. Katrs iesaistītais varēja atrast savu virzienu, kurā konkrēti darboties. Gala rezultātā bija jātop izglitojošam video. Jaunieši jauktās grupās strādāja pie projektu izveides par BIO saimniecībām, par Minsteri kā velosipēdistu galvaspilsētu, kā arī par to, kā gatavot tikai no bioloģiski audzētām izejvielām.

Viena diena tika pavadīta Minsterē, kur gida pavadībā apmeklējām lielāko velosipēdu stāvvietu Eiropā un uzzinājām daudz interesantu faktu par pilsētu un tās vēsturi gida pavadībā. Viesojāmies arī bioloģiskajā saimniecībā. Interesanti šķita tas, ka cilvēki, kas dodas iepirkties uz šīs saimniecības veikaliņu, redz, kā tiek audzētas cūkas, vistas, govis, kazas un citi mājlopi. Tātad tu redzi, par ko tu maksā. Mēs arī iepirkāmies bioloģiskās saimniecības veikaliņā un praktiski izmantojām iegādātos produktus. Ikkatram bija iespēja parādīt savas pavāra spējas, gatavojām burgerus, cepām kazas sieru un vārījām rīsu krēmu. Cik jauki, garšīgi un interesanti! Mēs iemācījāmies arī paši veidot ekoloģiskus ķermeņa kopšanas krēmus. Redzējām arī to, kā Vācijā tiek organizētas mācības „bēgļiem”, kuriem katram ir cits zināšanu līmenis. Tas rada papildus izaicinājumus  gan skolotājiem, gan citiem skolēniem. Prieks bija redzēt, ka viņi tiek pieņemti un netiek diskriminēti. Protams, ka bija arī brīvais laiks, ko pavadījām kopā ar viesģimenēm.

Par projekta dienās iegūto pieredzi un iespaidiem bija jāveido prezentācija. Katra grupa veidoja aprakstu par savu tēmu, aktīvi fotografēja un ievāca informāciju, lai taptu video. Vācu skolotājs apmācīja grupu līderus veidot video īpašā programmā. Skolā valdīja īsta rosība: kāds rakstīja tekstu, cits tulkoja, viens ierunāja, otrs montēja –visi kā viens iesaistījās video tapšanā. Tā bija jauna pieredze, plašas mērķauditorijas projekts, kas, manuprāt, bija veiksmīgi izvēlēts, jo katrs varēja atrast sev tuvāko tematu un iesaistīties projekta tapšanā.

Simona Šmidte 12.b

 

Trīs nedēļas Vācijas skolā


Sākoties pavasara brīvlaikam, devos uz Harzevinkeli, pilsētu Vācijā, lai labāk apgūtu vācu valodu un iepazītu, kā skolēni mācās Vācijā.

Pirmās dienas Vācijā bija ļoti grūtas, jo nebija viegli pierast pie vācu valodas, taču viesģimene ļoti palīdzēja, runājot gan angliski, gan vāciski. Arī skolā nebija viegli, jo stundās, piemēram, matemātikā, tika izmantoti dažādi jēdzieni, kurus mēs skolā nemācāmies. Taču, dienām ejot, kļuva arvien vieglāk, varēju gan vairāk saprast, gan pati vairāk runāt vācu valodā. Ja nemācēju kaut ko pateikt vāciski, tad teicu angliski un prasīju, kā to varu pateikt vācu valodā. Tā pamazām apguvu vācu valodu arvien vairāk. Brīvdienās devos ar ģimeni uz dažādām pilsētām, braucu ar riteni, tā labāk iepazīstot Harzevinkeli.

Skolā man bija speciāli sagatavots stundu saraksts, kurā bija ietvertas mācību stundas gan ar meiteni, pie kuras dzīvoju jau rudenī, gan ar meiteni, pie kuras dzīvoju tagad. Papildus tam apguvu  labāk vācu valodu  imigrantu klasē. Šo klasi sauc “Willkommensklasse”, tajā mācās bērni un jaunieši, kuri ir ieradušies dzīvot Vācijā no tādām valstīm kā Sīrija un Irāka. Šīs stundas man patika visvairāk, jo vācu valoda tika apgūta vienādā līmenī ar manu, līdz ar to es ļoti labi visu sapratu, varēju uzlabot savas zināšanas. Skolēni šajā klasē bija ļoti draudzīgi, labprāt piedāvāja man nepieciešamo palīdzību.

Manuprāt, šis laiks Vācijā man bija lieliska pieredze. Es uzlaboju savas vācu valodas zināšanas, ieguvu jaunus draugus, uzzināju ko vairāk par Vāciju, tās kultūru un tradīcijām ne tikai skolā, bet arī ikdienas dzīvē. Paldies vācu valodas skolotājai Everitai Groševai un skolas direktoram Uldim Jansonam par apmaiņas programmas organizēšanu un atbalstu!

Elizabete Ločmele 10.b

Dziedam Nacionālajā teātrī
2017. gada 30. maijā

 

Pozitīvās emocijas, kuras guva 6.a un 6.b klases skolēni ar veiksmīgi sagatavoto dziesmu “So ein schöner Tag” (Kāda skaista diena), uzstājoties Nacionālā teātra Baltajā zāle, ir nedaudz pierimušas. Bet prieks, kas gūts koncertā par savu un vēl septiņu citu Latvijas skolu priekšnesumiem, vēl ilgi būs vācu valodas draugu atmiņās. Koncerts noritēja draudzīgā, nepiespiestā gaisotnē. Visiem bija prieks par uzdrīkstēšanos un kopā būšanu.
Par šo notikumu mums atgādinās Gētes institūta baloni un pateicība.

Sākumskolas skolēnu sporta aktivitātes.
2017. gada 18. maijā

        Mazie sportisti  29. martā piedalījās veiklības stafetēs  un  atraktīvajās tautas bumbas sacensībās. Komanda izcīnīja 3.vietu. Komandā startēja-Aivita Cipruse, Agate Priede, Elizabete Ekure, Kate Krieviņa, Lelde Ķikse, Miks Gudins, brāļi  Luka un Kalvis Gerhardi, Jēkabs Kaķis, Sandris Bērziņs, Džastins Singhs, Rinalds Freilihs,Sofija Urbanoviča.

   10. maijā ņiprākie vieglatlēti mērojās spēkiem Daliņa stadionā.Teicami startēja 3.klašu komanda izcīnot kopvērtējumā 1.vietu starp 8 komandām. Labākie rezultāti-1. vieta 8x 30 m stafetē, Aivitai Ciprusei-1. vieta 60m spintā, Enzo Kraujam 1.vieta tāllēkšanā, 3.vieta 60m, Rinaldam Freiliham-2.vieta  60m,3. vieta tāllēkšanā, Elizabetei Ekurei -2.vieta bumbiņas mešanā, Robertam Ķepim  2.vieta bumbiņas mešanā, Mikam Gudinam-3.vieta bumbiņas mešanā. Paldies par cīņas sparu un iegūtajiem punktiem  Leldei Ķiksei, Keitijai Busulei, Katei Krieviņai, Sandrim Bērziņam.

2.klašu komandai šIs bija pirmās nozīmīgākās sacensības.Lai arī neveicās tik labi  kā 3.klašu komandai, jāuzteic  Karīna Ņikuļina 2. vieta tāllēkšanā  un 2.vieta 300m skrējienā.  Kārlis Viļums- dalītā 1-2.vieta 30m skrējienā, Ralfs Mūrnieks-2.vieta 500m skrējienā,Tomass Baumanis-3.vieta tāllēkšanā..Par neatlaidību  sacenšoties paldies Annai  Bērtulsonei, Enijai Semeņukai, Gustavam Eglītim.

     17.maijā 3.klašu skolēni cīnījās  ar citām pilsētas skolām peldēšanā . Sofija Urbanoviča ieguva 2.vietu, Aivita Cipruse   3.vietu , Rūdolfs Judenkovs-3. vietu 25 m brīvajā stilā, Enzo Krauja -1.vietu 50 m brivajā stilā, Markuss Veinbergs-1.vietu 25m kraulā uz muguras.Sofija, Aivita, Enzo un Valts Vekters  4x25m stafetes peldējumā izcīnīja 3.vietu. Jāuzteic  Elīzas Varslavānes, Katrīnas Vagares, Mareka Morīša, Mika Gudina, Rinalda Freiliha, Jēkaba Kaķa, Laura Knoka, Kristofera Soročina sniegums.

Paldies par atbalstu visiem bērnu vecākiem !

Lai saules pielieta un sportiskām aktivitātēm bagāta vasara !

                                                                                                    Sporta skolotāja M. Goba

„Kas sevi pašu negodā, to arī citi negodās”
2017. gada 16. maijā

Jau sesto gadu Rakstniecības un mūzikas muzejs aicina svinēt Valsts valodas dienu visā Latvijā. Arī šogad, 2017.gada 13.maijā, muzejs aicināja pievienoties akcijai „Valoda uz trotuāra” par godu Jura Alunāna 185.dzimšanas dienai. J. Alunāns – viens no jaunlatviešu kustības dalībniekiem, latviešu nacionālās valodniecības pamatlicējs.

   Ikdienas dzīve mēdz būt nomācoša, tāpēc ir labi, ja iedvesmu var smelties, lasot slavenu personību izteiktas atziņas. Bet kā to apvienot ar ikdienas steigu?

    Šīgada ideja aicināja atbalstītājus doties pilsētvidē un ar krītiņiem rakstīt savas mīļākās atziņas. Lūk, šādi mēs spējam izkrāsot savu ikdienu, apvienojot steigu un iedvesmu!

   Arī Valmieras Viestura vidusskolas skolēni atbalstīja šo unikālo ideju. 13. maijā katra klase devās izdaiļot trotuārus skolas apkārtnē un ārpus tās. Klase kopā ar savu latviešu valodas un literatūras skolotāju apkopoja katra atrastās atziņas un dalījās ar tām. Tagad katram garāmgājējam ir iespēja ielūkoties mūsu darbā, piemēram, pie veikala „Top”, pie Viesturskolas autobusa pieturām, gar Viestura aleju, skolas iekšpagalmā. Klašu izvēlētie temati bija atšķirīgi ,piemēram, jau 1. stundā 6.a klase rakstīja atziņas par sev svarīgām vērtībām, vēlāk pievienojās 5.c un 5.b klase  rakstīt atziņas par pavasari, sauli, 11.a – Raiņa dzeju. Arī 9.b klases skolēnu grupa, gaidot konsultāciju, ieinteresēti iesaistījās akcijā un rakstīja atmiņā saglabātās atziņas.

Arī mēs, 10.a klase, skolotājas Līgas Lapsiņas vadīti ,devāmies aplūkot citu paveikto darbu un ieguldīt arī savu. Šī akcijas diena mums ļāva nedaudz vairāk iepazīt citam citu, uzzināt, kas iedvesmo klasesbiedrus, kāds ir viņu mīļākais rakstnieks, kura atziņu izvēlējās uzrakstīt uz trotuāra, par ko domā katrs no mums. Vēlamies pateikt paldies par iespēju piedalīties.

    Mēs esam bagāta tauta un spējam to pierādīt. Kā jau katrai stiprai tautai, ir sava bagātā valoda. Dalīsimies ar to , sargāsim un iepriecināsim ar to. Kopā mēs varam dienu padarīt košu un iedvesmojošu. Arī mūsdienās aktuāli skan Jura Alunāna vārdi: „Iemācījušies, arī nekaunaties būt īsti latvieši!”

Viktorija Bergmane 10.a klase.

Akcijas “Dabai labu darīt” uzvarētāju kauss VVV!
2017. gada 11. maijā

10.maijā Smiltenes Kultūras centrā notika ikgadējais ZAAO vides projektu konkursu apbalvošanas pasākums. Mēs, viesturieši, tikām aicināti uz pasākumu, jo piedalījāmies akcijā “Dabai labu darīt”, vācot makulatūru visa mācību gada garumā. Jau septembrī uzzinājām, ka šī gada jaunums ir  ceļojošais kauss skolai, kura savāks visvairāk makulatūras. Šogad esam centušies godam, pārspējot pagājušā mācību gada rezultātus par vairāk nekā 9 tonnām, kopā savācot 32,33 tonnas, tā glābjot 452 kokus! Mūsu cenšanās vainagojās panākumiem – starp 93 izglītības iestādēm, kas piedalījās šajā akcijā, esam ieguvuši 1.vietu, un jaunums - ceļojošais kauss - IR PIE MUMS!

Pasākumu apmeklējām kopā ar visaktīvākajiem makulatūras vācējiem šajā mācību gadā – Helēnu Razminoviču (6.a), Kristu Lapiņu (4.b) un Evelīnu Gaiļušu (2.c). Mūsu jaunieši piedalījās tehniski radošajās darbnīcās, baudīja ZAAO sagādātās pusdienas un izdzīvoja dienu kopā ar pasākuma vadītāju Kristapu Rasimu un skudru Urdu, kas ir jaunais ZAAO talismans.

Pārvedām arī balvas – ekskursiju 350 eiro vērtībā aktīvākajiem akcijas dalībniekiem, dāvanu kartes veikalā “Freko”, Valmieras pilsētas pašvaldības sveicienu – dāvanu karti no SIA “Vidzemes papīrs” veikala. Iegādāsimies dāvaniņas visiem dalībniekiem un īpaši sveiksim arī aktīvākās klases.

Šogad visaktīvākās klases mūsu skolā ir:

1.vietā – 2.c klase  ( 3111,5 tonnas)

2.vietā – 1.c klase ( 3033,4 tonnas)         

3.vietā – 4.b klase ( 2775,5 tonnas)           

Paldies līderiem un visiem akcijas dalībniekiem, viņu ģimenēm par ieguldījumu un izpratni, ka mēs paši esam atbildīgi par vidi, kurā dzīvojam, un paši to veidojam, saudzējot, kopjot un izprotot!

Paldies ZAAO par ieguldījumu vides izglītības jomā, interesantiem konkursiem un balvām!

 

Direktora vietniece audzināšanas jomā
Līga Kjaspere