Izmanto iespēju un mācību tēmas apgūst dabā

2.a klasei mācību process Āra izglītības dienas ietvaros  noris Valmiermuižās parkā.

6.novembrī 2. a klasei mācību process notika savādāk kā ierasts ikdienā. Skolas klasi nomainīja āra klase un Valmiermuižas parks. Starpdisciplinārā stundā, kur satiekas dabaszinības, vizuālās mākslas, matemātikas un latviešu valodas uzdevumi skolēniem bija iespēja aktuālās mācību tēmas dotajos mācību priekšmetos nostiprināt svaigā gaisā.

Latviešu valodā meklējām teikuma priekšmetu un izteicēju “Valmiermuižas parka teikumos”, spēlējāmies ar parka alfabētu, lasījām parkā izvietotās informatīvos stendus, meklējām faktus par Magdalēnu Elizabeti fon Hallarti un viņas devumu latviešu tautas inteliģences attīstībai Vidzemei. Veidojām arī savu parka stāstu.

Matemātikā bija prieka visvairāk, uz skolu paņemtās mērlentes un mēretramēri tika likti aši lietā, koku stumbri izmērīti, garuma mēri aprēķināti, koku lapu nogriežņi sazīmēti un metru gara dabas virtene tapusi. Parka resnākais koks sameklēts un koka kociņu lauztās līnijas sabūvētas.

Savukārt, vizuālajā mākslā pasteļkrītiņi skolēnu rokās radīja rudens parka krāsu peļķīspaleti, mīļākajai koka lapai tapa skice, ar niansēm un visu dzīslojumu. Vērojām uzmanīgi un izpētījām līdz līnijas smalkumam visu lapas portretu. Parka ainava ar iederējās savā gleznā un pāri visam dzeltenbrūnai tonis. “Koši pelēcīga noskaņa šodien parkā!”  atzina skolēni.

Dabaszinībās kā īsti metereoloģi raksturojām laikapstāķļus, šodien slāņu mākoņi un apmākušās debesis, bet ne pašu garastāvoklis. Iespējams būs lietus. Mērens vējš, + 7 grādi. Dzīvās dabas objektu detektīvspēlē atradām gan pīlādzi un kastani, gan jautājumu sev, vai akmens ir dzīvs?

Visi kā viens atzinām, ka bija interesanti un āra klase ir veids kā gribētos mācīties vairāk. Izrādās tepat esošais un ierastais parks ir tik interesants, ja uz to paskatās caur skolas atslēgcaurumu.

Āra nodarbības ir noteikti lielisks veids, kā varam radīt priekpilnu mācīšanos, gan stiprināt sadarbības prasmes, gan veidot dabas vidē balstītu mācību procesu.

Klases audzinātāja Inga Grīnbauma